Tuesday, March 5, 2013

Skön söndagsbrunch


För ovanlighetens skull har jag inget recept denna vecka. Jag har faktiskt nog bakat flitigt, men har blivit förtjust i smaken av bovete och har lite experimenterat med det och är inte färdig ännu. Jag får återkomma, om utifall mina experiment leder till ett bra resultat. Det som jag tänkte skriva om istället den här veckan är ett tips på ett supertrevligt brunchställe. Hör och häpna dessutom att stället ligger i Esbo! Kanske det finns hopp för Esbo ännu?! Det är alltså frågan om Café Bastvik, på Bastvik Gård i Esbo. Cafét är verkligen en pärla, men tyvärr enbart öppet första hela veckoslutet varje månad. De bjuder på två serveringar brunch (kl 10 och 12) och därefter på lunch och kaffe och dignande kakbord. Väl värt ett besök!

Här är några bilder från min tur tillsammans med några söta vänner. Tyvärr glömde jag kameran hemma så det blev foton tagna med telefonen istället.

Borden hade fina blommor
Ett ljuvligt urval av läckerheter
Gott, gott, gott (fastän bilden är lite oskarp) :)
Efterrättsbordet...
Min första sats på tallriken
Vyn utanför fönstret
...och runt bordet :)


Kakbordet dukades fram när brunchen var slut
Brunch sitter alltid bra! :)
Jag kan ännu avslutningsvis berätta att jag tydligen får äta upp mina ord gällande mitt inlägg här. Jag förutspådde att programmet "Hela Sverige bakar" kanske kunde landa i vårt land om 10 år - men icke. MTV3 söker faktiskt efter personer att delta i programmet "Koko Suomi leipoo". Så om DU känner dig hugad att delta ska du kolla in sidan här. Jag väntar med spänning vad det blir för ett program.

Ha det bra!



Seuraa blogiani Bloglovinin avulla

2 comments:

Anonymous said...

Så sant det du skriver - kan rekommenderas! En bild skulle jag ha lämnat bort....ser ut som om jag skulle ha en haklapp :) Kram J

Anette said...

Det ser inte alls ut som en haklapp, du är helt daiju. Du ser jätte fabulös ut! Kramsi T